onsdag 2 april 2008

Oj, oj, oj...

Våren kommer med stormfart och jag känner att jag inte riktigt hinner med. Sista praktikperioden har inletts och snart är första veckan över. Slutarbetet börjar vara på slutrakan och de sista inlämningsuppgifterna är under kontroll (tror jag i alla fall...). Skönt.

På hundfronten har vår- och sommarsäsongen inletts och de flesta veckoslut är fullbokade med hundprogram. Inkommande söndag har vi en skolningsdag i agility, då en tjej från Finlands B-landslag ska komma och "coacha" oss lite. Många match-shower är också på kommande och så utställningar förstås. Träningssäsongen inleds nästa vecka. Fr.o.m. måndag och tio veckor framåt ska jag hålla en grundlydnadskurs. Picos och Murus agilityträning utomhus inleds på torsdag nästa vecka. Naturligtvis ska Helga också få följa med och bekanta sig med hindren, även om vi ju inte får börja träna ännu. Väntar på information om när valpkursen börjar och en kurs i spårning. Kul att komma igång igen!

Igår hade jag en mindre trevlig överraskning då jag kom hem från praktiken. Helga har nämligen ett eget utrymme som hon får röra sig på på dagarna då vi är borta, och så får Muru och Pico vara i fred lite också. Igår hade hon dock lyckats fälla gallret till vardagsrummet (där hon inte ska vara på dagarna...), så hon hade huserat i hela lägenheten. Dessutom hade hon av någon anledning haft lös mage och "strött ut" små bajshögar över hela vardagsrummet. Däribland på min allra nyaste matta. Jätte trevligt att börja torka bajs det första man gör när man kliver in genom dörren....:(

Förövrigt har "sandlådesäsongen" också börjat. Det är sand överallt inomhus hos oss just nu! Bara spade och hink som fattas.... Jag vägrar att tvätta hundarna varje gång vi har varit ute, utan nöjer mig med att torka av tassarna. En hel del kommer in i alla fall. Jag borde anställa en hundtvättare till våren och hösten så jag bara får föra hundarna raka vägen till duschen då vi har varit ute och så finns det någon som tvättar dem.:) Som tur är så går det mot det torrare hela tiden.

Nej, nu måste jag gå och lägga mig. Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ooo ja! Känner till det där med "sandlådesäsongen"... jobbigt men inte kan man ju heller börja tvätta hundarna varje gång man varit ute:) Ha en trevlig helg!