söndag 16 november 2008

Hosta, löptid och utställning

Hos oss fortsätter hostandet. Helgas hosta har gått om för en vecka sedan, men nu verkar den ha smittat över på Pico istället så nu har han hostat i snart en veckas tid. Får väl bara konstatera att det är kennelhostan vi har drabbats av... Hoppas bara att det inte smittar över på Muru...

Nästa helg bär det av till Jyväskylä på utställning med Helga. Hennes päls har börjat växa ut tillbaka nu, så hon börjar faktiskt se rätt bra ut nu. Utställningstränat har vi gjort flitigt sedan förra utställningen, så jag hoppas hon uppför sig bättre i Jyväskylä. Domaren, Paavo Mattila, har jag aldrig träffat på förut så det ska bli intressant att se vad han tycker. Jag brukar inte vara så värst intresserad av att visa upp mina hundar för finska domare, de är så kräsna och ingenting tycks duga, men vi ska pröva på den här domaren nu så får vi se sen. Det var dock bara 28 bordercollie anmälda och det är ändå en internationell utställning. Så jag misstänker att många inte har anmält p.g.a. just domaren. Om inte annat så får vi åtminstone övning och blir åter igen en erfarenhet rikare.

Helga löper också som bäst och kommer att ha höglöp passligt till utställningen. Jag som var helt säker på att hon löpte i mitten på augusti samtidigt som Muru också löpte, men det måste ha varit något slags "för löp" och nu har hon sin riktiga löptid. Inga desto värre humörsvängningar har hon haft, förutom att hon kanske kommenderar Pico och Muru lite mer än vanligt. Annars är hon sitt vanliga glada, energiska jag.

Inget annat speciellt händer hos oss just nu. Återkommer med rapport från Jyväskylä utställningen nästa helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller tummarna för att det går bra i Jyväskylä!

Anonym sa...

Hur kan du fara på utställning då du har kennelhosta i huset? Mot bestämmelserna är det och också annars oetiskt!