tisdag 11 maj 2010

Ranta-Strand Cup, deltävling 1

Hade sååå svårt att bestämma mig, fara eller inte fara... En timme före starten skulle gå bestämde jag mig (med lite övertalning av Laura) att åka på den första deltävlingen i den inofficiella Ranta-Strand Cup:en. Förväntningarna var verkligen inte alls höga, med tanke på hur vårens träningar gått hittills.

Ack så fel jag hade! Helga lyssnade jätte fint på banan, tog hindren fint (t.o.m. alla kontaktfält!!) och det bästa utav allt, inte en enda ribba flög!!:) Dessutom hade hon en något klumpig förare som glömde bort banan mitt i allt. Dock visste hon tydligen vart vi skulle för hon tog precis rätt hinder! Great dog, shame about the handler... (Har en dvd med den titeln som ligger på mitt bord och väntar på att bli tittad...).

Slutresultatet blev en 0-bana och vinst i mölli maxi klassen! TJOHOO!:)) Som tur är så har jag det hela på film (kiitos taas Laura!) och jag har tittat den om och om igen. Vilken överraskning att det gick så bra. Om jag skulle våga lita på att hon alltid lyssnar så där fint, så skulle det inte vara några som helst problem att starta officiellt. Måste ta mig en ordentlig funderare nu, kanske jag borde anmäla henne officiellt i alla fall...

Inkommande dagar står en hel del tokoträning på schemat, tävling på kommande den 23.5.

4 kommentarer:

Anne, Lilli ja Iitu sa...

Onnea! Mun täytyy Lillinkin kanssa tulla joku kerta kisaamaan Ranta-cupiin, että Lilli saa tuntumaa muihinkin esteisiin kuin oman seuran. Sillä on juoksut nyt, mutta kesällä sitten...

Odottelen kovasti, koska posti tuo Saksasta tilaamani keinun, että saadaan aloittaa lillin kanssa keinun treenaus alusta. Ja tulee harjoiteltuakin, kun keinu on omassa pihassa.

Lena ja Hurrilat sa...

STOOORT GRATTIS! Det är så det börjar! Nu är du allt fast och när det nu gått så bra så tävlar du officiellt i Vasa i juni, då vi är på kommande... ;) Vi ses i Harjavalta!

Kennel Aqinta's sa...

Grattis igen! Den banan kommer jag alltid att minnas, såå snyggt!
Nu väntar den officiella starten på er =D

Eddie & Dino sa...

Lycka till nu i helgen! Och grattis än en gång till att det gick så bra i ranta-cupen :)