söndag 26 oktober 2008

Helga 1 år!!


Idag blir lilla tösen min 1 år! GRATTIS Helga på födelsedagen! Samtidigt sänder vi också grattiskramar åt syskonen Bell, Sydney, Tico, Lento och Hemmo! Tänk att det redan har gått ett år sedan "Musik-kullen" såg dagens ljus.

Helga är så full av liv och bus och det går inte en endaste dag utan att man får skratta. Hon är alltid på något nytt upptåg och hittar på nya bus varje dag. Ett stort tack till vår underbara uppfödare Ella för denna härliga tjej!

Visst tryter tålamodet ibland då hon för det mesta håller i gång som en duracell-kanin. Batteriet tar aldrig slut! Även fast man tycker att man har hållit igång och sysselsatt henne i flera timmar, så vilar hon fem minuter och så är energin på topp igen. Samtidigt är det just det som gör henne så underbar, energin! Hon följer mig vart jag än går och vill alltid vara med där det händer något. Det första året tillsammans har varit otroligt kul!


*Min ögonsten, mitt allt*







Utställningen i Seinäjoki igår gick över all förväntan. Helga fick Excellent och vann junior klassen. Dessutom placerade hon sig som 4:e bästa tik! Matte fick dock lite kritik för att jag hade godis i handen vilket gjorde att Helga tittade på mig hela tiden, och helheten blev fel....Men det gör inget, jag är bara så nöjd över att hon lyssnade på mig! Kritiken lät såhär:


Hyvin kaunislinjainen, hieman lanneosaltaan pitkä.
Hyvä pää, ilme ja korvat. Hyvä raajaluusto.
Hieman niukat etu-, hyvät takakulmaukset.
Kauniisti kannettu häntä. Liikkuu rodunomaisesti jos esittäjä antaa.
Erinomainen karva.


Födelsedagen har firats med ett nytt halsband och ett nytt mjukisdjur. På bilden ovan har Helga precis fått sin present. Ni får själva avgöra vad hon tycker om den!:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis ännu en gång från oss till Helga :)

Lite och Stor. sa...

Grattis på 1-års dagen Helga... och Grattis även till dom fina resultaten i Seinäjoki:)

Anonym sa...

Oj, har det gått ett helt år redan! Grattis på födelsedagen Helga :) Hon har nog börjat se vuxnare ut än när jag såg henne sist, fina bilder. Och grattis till Seinäjoki resultaten!

Anne, Lilli ja Iitu sa...

Heippa!
Onnea Helgan näyttelymenestykselle! Harmi, kun en ehtinyt katsomaan bc-kehää S:joella.
Olen myös aloittanut blogin: http://lillisheltti.blogspot.com/
Välkommen :)
Anne & Lilli