lördag 17 januari 2009

Nytt år fullt av möjligheter

Här kommer den första uppdateringen på det nya året!:) Kvällarna är så korta och fulla med program, så uppdaterandet av bloggen har lämnat.... Förra året slutade med tråkiga nyheter, då meddelandet om att Helgas gammelmormor har gått bort kom. Pikkupaimenen Coconut Cream "Mette" dog den 30.12.08 i en beundransvärd ålder av 16 år. Jag är så glad åt att vi fick träffa denna fantastiska hund! Styrkekramar sänder vi åt Mettes matte och Helgas uppfödare Ella.

Det nya året har börjat riktigt bra. På jobbet går det bra, även om vi har massor just nu och det känns som att man kunde jobba dygnet runt. Jag har redan firat födelsedag. Hade föräldrarna, min bror och goda vänner på besök. Paket och tårta!:)

På hundfronten har det varit ganska lugnt ett tag nu, men planeringen inför träningssäsongen är i full gång! Nästa vecka har vår agilityförening årsmöte och ny styrelse skall väljas. Jag har suttit med i styrelsen i två år nu och jag har lovat att fortsätta ett år till. Den nya styrelsen ser ut att bli riktigt bra och många nya idéer och förslag har kommit in.

I år har jag bestämt mig för att satsa mycket på Helga och vi kommer att syssla med en hel del. Agility, lydnad, spårning och utställningar kommer vi bl.a. att hålla på med. Jag hoppas också att vi efter en intensiv vår- och sommarperiod skall komma så långt att vi kan börja tävla till hösten, både i agility och lydnad. Målet är att klara av nybörjarklassen i lydnad och starta officiellt i klass 1 i agility. Sen hoppas vi naturligtvis på fina resultat i utställningsringen också. Med andra ord ser det ut att bli en fullspäckad sommar även i år.

För första gången i mitt liv kommer jag att ha semester i sommar! Ja, när man var liten hade man ju ledigt alla somrar, men efter att jag började högstadiet har jag jobbat alla somrar. Ser verkligen fram emot min första riktiga semester. Hoppas att jag och T lyckas få våra semestrar på samma gång, så vi kanske skulle kunna göra en liten resa någonstans.

Vi är även bjudna på två bröllop i sommar, båda i juni. Båda paren är goda vänner till oss, så vi kommer att vara involverade i möhippor och svensexor. Vad kul det ska bli!:)

Som ni märker så kommer vi inte att ha tråkigt! Där emellan skall vi försöka njuta av sommaren och bara ta det lugnt också.

För tillfället håller vi på och renoverar vår wc. Vi hann precis få golvprojektet avslutat lagom till nyår och nu har vi ett nytt projekt på gång. Inom loppet av en vecka hade vi slitit ut de gamla våtrumstapeterna + inredningen, satt nytt golv och fixat nya tapeter på väggarna. Nu är det bara inredningen som återstår. Efter att wc projektet blir klart så får alla andra inomhusprojekt vänta. Sen väntar vi bara på våren så vi får börja fixa i trädgården i stället.

Nästa helg bär det iväg på årets första hundutställning. Jag och en kompis åker iväg till Åbo med Helga och hennes bordercollie Winda. Vi har även tänkt oss ett besök till Ikea i Raisio då vi en gång är där. Det ser vi fram emot.

Hoppas ni alla har fått en bra start på det nya året! Återkommer med rapport från utställningen nästa helg.
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjärtliga Gratulationer på födelsedagen så här i efterskott.
Och lycka till på utställningen i Åbo.