lördag 5 juni 2010

Ranta-Strand Cup, deltävling 2

Då det en gång gick så bra på den första deltävlingen kunde vi ju inte låta bli att delta i den andra för att försvara vår placering.:) Så på fredagkväll 4.6 deltog vi alltså i den andra deltävlingen i Strand Cupen. Jag tyckte banan var svår för att vara en mölli bana och hade fullt sjå att tänka ut hur jag skulle styra Helga på banan.

Nåväl. För det första började hon med att överraska mig totalt. Hon låg snällt kvar där jag satte henne och inväntade start kommando!! När har detta hänt tidigare, ALDRIG!! Hon brukar ALLTID fuska i starten och krypa framåt. JES! Än finns det hopp och övning ger tydligen färdighet.:) Även denna gång hölls ALLA ribborna på plats och hon tog alla kontaktfälten! WHOHOO! Några missar från min sida (såklart!) gjorde att vi fick 10 poäng och slutade därmed på en andra plats. Inte fyskam alls!

Den hunden slutar inte överraska mig. Med henne kan vad som helst hända! Och även denna gång fick jag konstatera att öronen finns där de ska då det gäller. På vår egen plan är det ingen ordning på hunden, men tydligen kan hon uppföra sig inför publik.;)

Det var nu sista tävlingen i mölli klassen. Nästa start blir den 12.6, OFFICIELLT! Vi deltar i 3 tävlingar den dagen. Spännande att se hur det ska gå.

1 kommentar:

Lena ja Hurrilat sa...

JÄTTEGRATTIS! Ni är verkligen duktiga! Inga dåliga mölli-resultat! Jag kommer ihåg att Pinja och jag kammade hem över 50 felpoäng i vår mölli-premiär för en sådär 100 år sedan... Vi ses i Vasa! Superkul att du också har tre starter! Vi ser fram emot att träffas! GRATTIS ännu en gång ifrån hela gänget i Hurrila!